سالن فرنچ آموزشگاه و خدمات ناخن دریا اسدی در هشتگرد کرج

انواع کاشت ناخن

سالن فرنچ

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع کاشت ناخن
⚫️ کاشت ناخن چیست؟

زیباتر شدن از مهم ترین دلایل تمایل خانم ها به کاشت ناخن می‌باشد زیرا داشتن دست های زیبا در گرو داشتن ناخن های زیباست. اما این تنها دلیل برای کاشت ناخن نیست، گاهی اوقات مشکلات ناخن ها از جمله بدفرمی و بد رنگی، داشتن ناخن های شکننده و ضعیف، داشتن عادت بد جویدن ناخن و بسیاری عوامل دیگر فرد را به کاشت ناخن متمایل می‌کند. مراجعه به متخصصین در این زمینه و شناخت اصول کلی و رعایت بهداشت در وسایل و مراحل کار موضوعاتی است که برای کاشت ناخن حتما باید به آن توجه نمود تا کمترین آسیب به ناخن ها وارد شود، شما دارای ناخن های زیبا با فرم و رنگ مناسب شوید. امروزه روش های زیادی در آرایشگاه ها برای زیباتر کردن ناخن ها ارائه می‌شود که گسترده بودن آن ها شاید موجب سخت تر کردن انتخاب از میان آن ها باشد.

⚫️ انواع کاشت ناخن

دو روش اصلی کاشت ناخن عبارتند از کاشت ناخن با مواد پودری و کاشت ناخن با مواد ژله ای می باشد که مشتقات این دو نوع کاشت شامل ۱۴ نوع کاشت می شود که به ترتیب اسم مدل های کاشت ناخن عبارتند از : کاشت ناخن پودری کاشت ناخن ژله ای کاشت ناخن قالبی یا دوآل کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی کاشت ناخن اکلیلی کاشت ناخن اکواریوم کاشت ناخن دیپینگ لمینیت ناخن یا لاک ژلیش کاشت ناخن سیلک کاشت ناخن میکس کاشت ناخن فرنچ یا فرنچ دائمی بیبی بومر یا کاشت هایلایت کاشت ناخن با فرمر کاشت ناخن مرمریت کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری

⚫️ مدل کاشت ناخن

همان گونه که صورت ما نیاز به آرایش و رسیدگی برای زیباتر شدن دارد ناخن ها هم نیاز به ارایش و تزئین دارد. کاشت همان ارایش و تزئین ناخن است که انجام آن روش های مختلفی دارد که طی آن مواد را شبیه ناخن طبیعی و به همان فرم اما زیباتر و اصلاح شده روی ناخن طبیعی می‌گذارند و سپس به کمک سوهان برقی روی آن را می‌تراشند تا شکل ظاهری آن زمخت و ضخیم نباشد و شکل طبیعی تری به خود بگیرد. هر چه نازک تر شدن ناخن کاشته شده باعث طبیعی تر جلوه دادن آن می‌شود و این بسته به جنس مواد و مهارت ناخن کار می‌باشد. البته تنها ظرافت و نازکی ناخن نیست که مهارت ناخن کار را تایید می‌کند بلکه استحکام بالای آن نیز بسیار حائز اهمیت است.

⚫️انواع تیپ کاشت ناخن

تیپ ناخن قبل از گذاشتن مواد روی ناخن با چسب مخصوص چسبانده می‌شود و بلندی قد آن به اندازه دلخواه کوتاه می‌شود. تیپ ها با هم متفاوت هستند. رنگ و جنس و فرم و شکل تیپ ها با هم فرق دارد. هر چه جنس تیپ قابلیت انعطاف بیشتری داشته باشد بهتر است. تیپ ها معمولا در دو جنس پلکسی و شیشه ای در بازار موجودند که جنس پلکسی منعطف تر می‌باشد. از تیپ های شیشه ای برای مدل های ژورنالی استفاده می‌شود و از تیپ های پلکسی برای کاشت پودری اکریلیک. تنوع تیپ ها از لحاظ فرم و سایز بسیار زیاد است مثلا تیپ های بادامی و کله قندی و دشنه ای و چهارگوش که انتخاب آن بستگی به شکل ناخن فردی که قرار است تیپ ها روی ناخن او چسبانده شود و سلیقه وی دارد. تیپ ها دارای شماره بندی هستند که از روی شماره بندی می‌توانید برای هر دو دست راست و چپ آن را انتخاب کنید. ضمنا تیپ ها از نظر پایه دار بودن و بدون پایه بودن هم قابل تقسیم بندی هستند.

⚫️ کاشت ناخن پودری

از محبوب ترین و پر استفاده ترین انواع کاشت ناخن، مدل کاشت پودری می‌باشد که انواع کاشت ناخن پودری به پودر کاشت کریستالی، پودر کاشت پینک یا صورتی، پودر کاشت کاور یا پوشاننده، پودر کاشت رنگی تقسیم بندی می شود. در این روش از ترکیب مواد اکریلیک (با رنگ های تعریف شده) با لیکویید ماده سختی به وجود می‌آید که روی ناخن را به طور کامل پس از سوهان کشی و صاف کردن و استفاده از مایع ضد قارچ می‌پوشاند. این روش دوام و استحکام بالایی دارد و جزو متداول ترین انواع کاشت ناخن می‌باشد. از اصلی ترین مزایای این مدل کاشت ناخن پودری، می توان به استحکام بالای آن اشاره کرد. کاشت ناخن پودری صدف ناخن را کشیده تر کرده و باعث زیبا تر نشان دادن ناخن ها می شود. لاذم به ذکر است که مدت زمان لازم برای ترمیم هر بار کاشت ناخن پودری تقریبا ۱ ساعت و نیم می باشد.

⚫️ کاشت ناخن ژله ای

کاشت ناخن ژله ای یکی دیکر از انواع کاشت ناخن جدید می باشد که در این روش از سه لایه ژل با نام های بیلدینگ ژل، فینیشینگ ژل و تاپ شاین برای پوشش ناخن استفاده می‌شود. بعد از هر لایه ژل که روی ناخن زده می‌شود، دست در دستگاه UV قرار می‌گیرد تا ژل خشک شود. در مرحله آخر از کلینز استفاده می‌شود تا حالت چسبندگی ژل نیز از بین برود. این نوع کاشت در نواحی مرطوب توصیه نمی‌شود. دوام این مدل کاشت ناخن جدید حدودا دو هفته می باشد. در این مدل آسیبی به ناخن در کاشت نمی رسد چرا که تا زمانی که ناخن رشد دارد و شخص نیاز به ترمیم ناخن دارد، به این معناست که آسیبی به ناخن وارد نشده و رشد ناخن همچنان ادامه دارد. این مدل کاشت ژل ناخن به افرادی که عادت جویدن ناخن دارند بسیار توصیه می شود چرا که این افراد به دلیل بد مزه بودن و کنده نشدن ناخن به سرعت عادت جویدن ناخن را از یاد می برند. علاوه بر این افرادی که دچار اگزمای پوستی هستند نباید به هیچ عنوان از کاشت ناخن استفاده کنند.

⚫️ کاشت ناخن ژلیش

یکی دیگر از انواع کاشت ناخن طبیعی و زیبا، کاشت ناخن ژلیش می باشد که در این روش روی ناخن طبیعی شما لاک های ژل مخصوصی زده می شود. این مدل کاشت ناخن طبیعی با لاک دوام و استحکام متوسطی نسبت به سایر ناخن کاشت دارد و همینطور نیازی به سوهان کشی ندارد و برای افرادی که دوست دارند کاشت طبیعی ناخن انجام دهند، بسیار مناسب است.

⚫️ کاشت ناخن با گریم

کاشت ناخن به روش گریم درواقع همان کاشت ناخن فرنچ می باشد که در این روش صدف ناخن با پودر هلویی و دیگر پودرهای کاور طراحی می شود و در آخر خط فرنچ ناخن به طور مستقل و جدا از خط صدف ناخن طراحی می شود.

⚫️ کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری

یکی از انواع مدل کاشت ناخن، کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری می باشد. در این روش فقط تیپ گذاری انجام می شود و سپس لاک ناخن یا استیکر بر روی ناخن قرار می گیرد. این روش برای افرادی مناسب است که قصد ندارند برای مدتی از کاشت ناخن استفاده کنند و علاوه بر این برای از بین بردن این نوع کاشت فقط مدت زمان ۱۰ دقیقه لازم است تا از ناخن ها جدا شود.

⚫️ کاشت ناخن طبیعی بدون لاک

توجه بانوان به دستانشان یک امر طبیعی و ساده می‌باشد، از آن جا که شکل و فرم ظاهری ناخن ها با موضوع ارث و فیزیولوژیک هر فرد متغیر است و ممکن است ناخن های افراد با زیبایی های استاندارد شده هماهنگی نداشته باشد. پس این نیاز در آن ها به وجود می‌آید که به وسیله کاشت ناخن طبیعی این مشکل را برطرف کنند. اما این ناخن ها هم مثل ناخن های اصلی نیاز به مراقبت و ترمیم دارند که معمولا بیست روز الی یک ماه یک بار باید جهت ترمیم آن ها در سالن های زیبایی اقدام نمود. بسیاری از افراد کاشت ناخن بدون لاک را ترجیح می دهند زیرا که ظاهری طبیعی تر به ناخن ها میدهد. همانطور که می دانید مراحل ناخن کاشت طبیعی به روشی که شما انتخاب می کنید نیز بستگی دارد. کاشت ناخن بدون رنگ به شما این امکان را می دهد تا بتوانید مقاومت و زیبایی ناخن ها خود را چند برابر کنید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.